Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży oraz efektywności uczenia się
Ocenianie stopnia dojrzałości szkolnej dzieci 6-7 letnich:
- badania przesiewowe i wstępne dzieci z klas „0” w przedszkolach
- konstruowanie indywidualnych programów wspomagających oddziaływania korekcyjno – kompensacyjne wobec w/w grupy dzieciPomoc uczniom ze znacznymi opóźnieniami szkolnymi - diagnozowanie uczniów gimnazjum i wydawanie opinii do oddziałów przysposabiających do pracy
Opiniowanie nie promowania uczniów klas I – III, jako formy pomocy wspomagającej uczenie się
Badania przesiewowe wzroku i słuchu multimedialnym programem "Widzę" i "Słyszę"
Orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego, kształcenia specjalnego oraz wczesnego wspomagania rozwoju
Konsultowanie z rodzicami, wychowawcami, nauczycielami zaleceń postdiagnostycznych wspomagających efektywność edukacji, w tym określonych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach.