Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży oraz efektywności uczenia się

 

  1. Diagnozowanie dzieci w wieku od 0-6 lat oraz ukierunkowuje oddziaływania rodziców wspomagajacych rozwój
  2. Wczesne diagnozowanie dzieci o cechach autystycznych oraz ukierunkowywanie pracy terapeutycznej
  3. Ocenianie stopnia dojrzałości szkolnej  dzieci 6-7 letnich:

    - badania przesiewowe i wstępne dzieci z klas  „0” w przedszkolach

    - konstruowanie indywidualnych programów wspomagających oddziaływania korekcyjno – kompensacyjne wobec w/w grupy dzieci
  4. Badania logopedyczne dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
  5. Diagnoza dzieci ubiegających się o przyjęcie do klas integracyjnych. Koordynacja działań związanych z tworzeniem klas integracyjnych
  6. Diagnozowanie uczniów z dydaktycznymi trudnościami
  7. Diagnoza dzieci ze specygicznymi trudnościami w nauce (dysleksja rozwojowa, dyskalkulia)
  8. Pomoc uczniom ze znacznymi opóźnieniami szkolnymi - diagnozowanie uczniów gimnazjum i wydawanie opinii do oddziałów przysposabiających do pracy

  9. Opiniowanie nie promowania uczniów klas I – III, jako formy pomocy wspomagającej uczenie się

  10. Badania przesiewowe wzroku i słuchu multimedialnym programem "Widzę" i "Słyszę"

  11. Orzekanie o potrzebie nauczania indywidualnego, kształcenia specjalnego oraz wczesnego wspomagania rozwoju

Konsultowanie z rodzicami, wychowawcami, nauczycielami zaleceń postdiagnostycznych wspomagających  efektywność edukacji, w tym określonych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkołach.